Sunday 23 August 2009

Guncelleme

Son Ekonomist yazimdan bu yana piyasalar hakkinda fikirlerim degismedi. Hisse senetleri bir sure daha guclenek ve dustukce yavas yavas dolar toplanir diyorum. Yine de iki onemli konuya deginmek istiyorum:

Haftasonu yapilan merkez bankalari toplantisinda bankacilarin kendilerini kutlamaya basladiklarini okudum. Tam anlamiyla duzluge cikilmadigi konusunda fikir birligi var gibi. Yine de asiri gevsek para politikalarindan "cikis stratejisi" sik sik gundeme gelmis. Bircok ekonomist bu konuda zamanlamanin mukemmel olmasi gerektigini iddia ediyor. Ben bu konuda biraz daha rahatim cunku kisa vadede buyuk bir enflasyon riski olmadigini dusunuyorum. Aslinda enflasyon var da hepimizin begendigi cinsinden: finansal varlik fiyat enflasyonu. Eminim merkez bankalari da bu isten memnundurlar. Sonucta global ekonominin bilancosundaki aktifler degerleniyor. Kriz aktiflerin pasiflere gore ciddi deger kaybina neden olmustu.

Kisaca merkez bankalari piyasalar icin yesil isiktan yavas yavas sariya donuyor.

Turuncuya donmesinin piyasalara neler yapabilecegini Cin'de gorduk. Asiri kredi buyumesinin ardindan hafif bir fren bile ciddi panige neden oldu hisse senetlerinde. Oyleki otoriteler ger adim atip cikip halki yatistirmak zorunda kaldilar. Bu butun yatirimcilar icin guzel bir prova oldu. Piyasalar ekstra-ekstra likidite ile cikiyor. Bu yuzden sik sik burda olabilecek degsiklikleri gundeme getiriyorum.

No comments: