Wednesday 27 May 2009

Volatility Alma Zamani

Su an piyasalar biraz bicak ustunde. Her ne kadar bogalar her cikan veriyi olumlu yorumlasalarda son gunlerde bahsettigim gibi risk-getiri terazisi daha bir dengede. Ancak VIX endeksine bakilirsa piyasa bunu bu sekilde algilamiyor. Yani tek yon yukari haraket etmeme sansinin dogdugu ve dalgalanmalar olacak gibi gorundugu bu ortamda volatility cok ucuz. Alabilenlerin portfoylerine bu seviylerde volatility eklemelerini oneririm.

En azindan volatility short olanlar bu pozisyonlarini ivedilikle kapatsin.

Hisse senedinde olan ve piyasalarin asagi dogru kirilabilecegini dusunenler ise bu seviylerde "out of the money put option" alabilirler.

Gercekten bicak ustunde su an hersey. Temel gostergelerle ilgili daha detayli yazicam.

1 comment:

muratyenmez said...

erda bey ben tıp doktoruyum. Sizinle 1984 yılında üniversiteye hazırlık kursunda aynı sınıftaydık. Yazılarınızı ilgi ile izliyorum .
şu anda krizle ilgili kendi yorumum hala amerikada bankaların ve para oyuncuları eski alışkanlıklarını tekrar etme çabası içinde görüyorum. Buda yeni çalkantılar ve balanlorının oluşuna neden olacağını düşünüyorum. Amerika ve ingiltere hiperenflasyonla borçlarını kapatacaklarını düşünüyorum. Kriz bittiğinde ABD doları artık rezerv para olmayacağını düşünüyorum. Dünya sanal ekonomiden reel ekonomiye geçmek zorunda kalacak.
dr. murat yenmez
muratyenmez@hotmail.com