- Turkcell Super Lig isminden "super" lafi cikarilsin. Hatirlarim The Economist dergisi 2007 oncesi piyasalarin uctugu zamanlarda "Super Capitalism" gibi bir baslik atti. Biz "profesyonel" yatirimcilar ve bankacilar da super isler yaptigimizi dusunmeye basladik. Sonuclarini biliyoruz. Financial Times "Kapitalismin sonu" diye yazi dizisi yapti gecen sene. Bizim ligde de super bir durum yok. Boyle diye diye futbolcularda kendilerini super isler yapiyor gibi goruyorlar. Ta ki Avrupa'da ciddi bir takimla karsilasan kadar... Kosan ve basan her takim bizimkileri dize getirebilir. Real Madrid, ManU olmasi gerekmiyor.
- Mac sunan spikerler de piyasa haberleri veren finans kanallarinin kriz sonrasi tutumlarina ayak uydurmali. "Yerden sert sut"... "XXXspor hizli cikiyor"... "cok keyifli bir mac seyrediyoruz" gibi yapay heyecanlar yaratmaya calismasinlar... Ingiliz ve Ispanyol liglerine kiyasla sanki agir cekim oynaniyor bizde maclar. Devamli alicimin ayariyla oynama ihtiyaci duyuyorum.
- Kaleye sut cekmek futbolun dogasinda var. Ilk sutlarin 60-70. dakikalarda cekildigi cok mac seyrettik. Sut cekmeyen futbolcu yatirim yapmadan piyasadan para kazanmaya calisan yatirimciya benzer.
- Teknik direktorler futbolculardan daha kalici olmali. Ekonomi ve piyasalarin temeli mukafattir (incentive). Buyuk paralar alan futbolcular hic zora gelemezler. Hoca biraz yorsa atremanlarda, "iki mac oynamam, gonderirler nasil olsa" diye dusunur futbolcu. Dusunun bir kere is yerinde patronla anlasamiyorsunuz... "Biraz isleri sererim, atarlar nasil olsa bu adami" diye dusunuldugunu...
- Turkcell Ligde maclar kazanilmiyor, kaybediliyor. Daha az hata yapmaya calistirilmali takimlar. Bu baglamda onlarca milyon eurolar verip disardan teknik direktor getirmenin ne alemi var diye de dusunumemek zor. Son yillarda en iyi portfoy yoneticeileri en az hata yapanlari oldu. Bizim meslekde amac her 3 yatirim kararindan 2'sini dogru yapmaktir.
Renkli bir lig ve renksiz bir sampiyon diliyorum...
No comments:
Post a Comment