Dün gazeteleri okurken Kaptan Kirk'ü görmüş gibi oldum... General Motors kısa bir aradan sonra tekrar bizlerle beraber. Biz gittiğini bile fark etmemiştik. Gazete haberini okurken gayri ihtiyari şu sorular takıldı aklıma:
- GM'in iflas nedeni gereğinden fazla araba kapasitesi olduğundan değil miydi?
- GM'i hayatta tutarak bütün sektörün karlılığı düşmüyor mu?
- 61 günde bir endüstriyel dev nasıl yeniden yapılanır?
- Bu kadar kolaysa neden daha önce olmadı?
- Şirketin %60'ından fazlasına sahip ABD hükümeti araba şirketi yönetmekten ne anlar?
- Yeni yönetim "bundan böyle müşterilerimizi dinliycez" demiş. Daha önceki yönetim ne dinliyordu?
Bankalarda olduğu gibi ABD hükümeti araba üretenleri de kurtarma yoluna giderek global olarak bu sektördeki karlılığı da kalıcı olarak düşürdü. 90lı yıllarda Japonya'yı tenkit eden Amerika aynı yolu izliyor. Kayıp yıllara yeni başlıyoruz.
No comments:
Post a Comment